I Tried Speedrunning Virtuality And The Acceleration Physically Hurt Me (WIP)

Cicle Despertalab 2023

Finalitzat
Del dc. 26.04.23 al dg. 30.04.23

Durada; 30 minuts aprox.
Gènere
; Home Invasion / Escena Híbrida

Idioma
; Català

Creació; Isabel Bassas Portús, Gabriela Bianchi Flores, Arnau Boces Obis, Eduard Molins Alentà i Victor Pérez-Pallarès Setó. 
Dramatúrgia i direcció; AMAGA 
Repartiment; Isabel Bassas Portús, Arnau Boces Obis i Eduard Molins Alentà.

Espai sonor; Victor Pérez-Pallarès Setó
Il·luminació; Gabriela Bianchi Flores
Escenografia i vestuari; AMAGA
Assessorament dramatúrgia i direcció;
Marc Cartanyà Pena

Amb el suport de la Nau Ivanow

Compartir

"I tried speedrunning virtuality and the acceleration physically hurt me neix de l’escriptura d'un assaig teòric-estètic d'un membre del col·lectiu on s'estudien les voluntats i les capacitats sensitives de diferents fenòmens d'Internet. A partir d'aquests escrits, iniciem una exploració al voltant de la nostra presència en els paisatges digitals. En un viatge pixel·lat a l'interior d'aquests ecosistemes, es determinen un seguit de punts característics dels medis virtuals sobre els que iniciar una investigació a partir del fet escènic, plàstic i sonor. Així, engeguem un estudi vers l'habituació, el desplaçament, el temps i la saturació.

La naturalització de les pràctiques corrents a les superfícies d'Internet, ens angoixa. -Ens angoixa i ens fascina.- El desplaçament furiós de la informació i la nostra incapacitat corpòria davant aquest frenetisme exasperant, ens inquieta. -Ens inquieta i ens atrau.- La saturació invisible, dels medis però també de les persones, ens aterra. -Ens aterra i ens sedueix.- La immediatesa urgent i la profunditat temporal, ens preocupa. -Ens preocupa i ens captiva.-  La inestabilitat, l'acceleració, el zero i l'infinit, el col·lapse. Fa por. Fa por? Fa por.

En l’amplitud de pensaments, significats i comprensions que ens evoca la digitalitat, per a la mostra de la Sala Atrium hem centrat sobretot el nostre treball al voltant del glitch, el bug i el ragdoll en els videojocs. Com l’error digital descodifica la seva narrativa cap a noves interpretacions i estètiques ha estat un punt de partida per tal de traslladar-ho en un espai no virtual i veure què hi succeeix quan aquest és travessat per la confusió.

La naturalització de les pràctiques corrents a les superfícies d'Internet, ens angoixa. -Ens angoixa i ens fascina.-  
El desplaçament furiós de la informació i la nostra incapacitat corpòria davant aquest frenetisme exasperant, ens inquieta. -Ens inquieta i ens atrau.- 
La saturació invisible, dels medis però també de les persones, ens aterra. -Ens aterra i ens sedueix.-
La immediatesa urgent i la profunditat temporal, ens preocupa. -Ens preocupa i ens captiva.-  
La inestabilitat, l'acceleració, el zero i l'infinit, el col·lapse.
Fa por. Fa por? Fa por.

AMAGA proposa un esdeveniment teatral fruit de la recerca entorn l’horror, l’error i el terror ens els paisatges físics i en les cerimònies virtuals."

La companyia AMAGA

AMAGA és un còctel de persones amb experiències diferents i motivacions comunes: els insectes, el mite, el rite. Railroad Tycoon™, l’estètica, 4 HBD, la prehistòria i YouTube. No som ni promoció de res ni amics de tota la vida, fa 3 anys no ens sabíem els nostres cognoms. 

Indaguem en llenguatges que no coneixem sense cenyir-nos a cap disciplina, barregem coses, ens equivoquem i, en definitiva, tirem més de la intuïció que del coneixement. Pensem en l’art com a espai d’intercanvi sense certeses, i és en aquesta incertesa on ens sentim més còmodes.

Iniciem AMAGA amb la nostra primera obra de creació escènica Allò que hi ha després del diumenge, som seleccionades projecte artístic emergent en residència al Centre d’Arts en Moviment de la Roca Umbert f.a., i la presentem en el marc de la temporada 22/23 de la Sala Beckett de Barcelona. 

A més a més, l’any 2021 comencem un procés d’investigació sobre l’horror, l’error i el terror en els paisatges físics i en les cerimònies virtuals amb I tried speedrunning virtuality and the acceleration physically hurt me, seleccionada dins la convocatòria de suport a la creació d’El Corralito CCA i el TNT (Terrassa Noves Tendències) i es presenta en el marc del festival. A l’abril del 2022 la seguim explorant en un context expositiu a La Ideal de Barcelona dins l’Embodied Manifesto de l’Active Activism Act i, l’any 2023, esdevenim companyia resident a la Nau Ivanow a través de la beca Desperta Lab per tal de seguir desenvolupant el projecte.

Dimecres
26
abr
20:00 h
 
Finalitzat
Dijous
27
abr
20:00 h
 
Finalitzat
Divendres
28
abr
20:00 h
 
Finalitzat
Dissabte
29
abr
20:00 h
 
Finalitzat
Diumenge
30
abr
18:30 h
 
Finalitzat